vrijdag 16 maart 2012

VLINDER EN ROOS

Het begon vanmorgen met een heerlijk zonnetje!
En al heel snel was het lekker warm buiten!
Nou, daar heb ik meteen goed gebruik van gemaakt!
Lekker buiten!
Maar wat later op de middag begon het te bewolken.
En werd het  gelijk een stuk  kouder!
Hup, de kachel maar weer aan.
En toen ben ik maar een beetje aan het haken geslagen.
Van mijn lieve tante kreeg ik deze bolletjes met glinstergaren.
"Kun je er wat mee , kind". Natuurlijk!
Eerst maar eens een roosje van gehaakt.
Nou, dat viel nog niet me!. Er zit namelijk een echt
messingdraadje in en het haken ging daardoor erg stroef.
Uiteindelijk is het wel gelukt.
Gelijk maar een bijpassend vlindertje gehaakt.
Het derde vlindertje is in de maak.
Deze spulletjes kan ik dan weer goed gebruiken voor versiering.


Een heel fijn weekend!

Veel liefs, Juliëtte




En zo begon de dag!
Hoezo, blauwe lucht?


           Bolletje garen van mijn tante.
           Ik kreeg een heel zakje met verschillende kleuren.



        En dit is het resultaat.



11 opmerkingen:

  1. Wat een ongelooflijke blauwe lucht, ben super jaloers, het is hier de hele dag al grijs.
    Je haakwerkjes vindt ik erg leuk, lieve tante hoor.
    Groetjes Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatjes heb je gemaakt....maar goed dat het bewolkt werd......anders hadden we deze vlindertjes vandaag niet gezien.
    Ik wens je een fijn weekend & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, die bloemetjes en vlindertjes. Het is inderdaad vervelend garen om mee te haken. Ik heb het laatst ook gedaan, maar in het begin viel het tegen.

    Fijn weekend,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Juliëtte,
    Wat knap van je en wat zijn ze leuk geworden !
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat vind ik dit beeldig. En knap van je. Een erg leuk idee.
    Lieve groet van Riet.
    PS
    Lieve Juliette. Zou je zo vriendelijk willen zijn om je woordverificatie uit te zetten. Het is helemaal niet nodig en je wordt er gestoord van. De letters zijn bijna niet te lezen en je moet een paar keer proberen tot je de goeie hebt voordat dit commentaar naar je toe gaat.Het kost zoveel tijd. Een hele boel mensen willen al geen commentaar meer geven als ze de letters zien.
    Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Riet,
      Ik heb de woordverificatie al vier keer uitgezet. Maar als ik terug ga naar instellingen dan staat hij weer op aan. Soms doet Blogger dat zelf, las ik ,om spam te voorkomen?
      Sorry,zou je willen controleren of hij toch uit is. Ik snap er niets van.

      Liefs Juliëtte

      Verwijderen
  6. Zo dat is nog eens een blauwe lucht......vanmorgen was het eerst wel zonnig toen werd het ineens nevelig en later op de middag kwam gelukkig de zon weer te voorschijn......
    Dat lijkt me inderdaad moeilijk haken met zo'n draadje erin....maar je roosjes en vlinders zijn leuk geworden.

    Prettig weekend,
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. They look lovely Juliette and what beautiful blue sky!
    Wishing you a lovely weekend,
    All best,
    Essie x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Your butterflies are so pretty, and what a pure sky bliss!
    Thea x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello Norway and greetings from Finland:)

    You have so sweet blog!! I love all kind old stuff, too:) I have visited in Norway with my family and I can only say it is sooo beautiful country!:)

    Hugs, Marge

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie vlindertjes, en hartjes uit je vorige post.
    Heerlijk zo'n blauwe lucht.
    Ik heb ook problemen gehad met het uitzetten van de woordverificatie
    gehad mijn lief heeft het opgelost ik zal eens vragen hoe.
    Geniet van je weekend.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter!
Ik ben daar altijd heel erg blij mee!

Liefs, Juliëtte